среда, 28. јануар 2015.

Red voznje



Pokušavam da na miru napišem nešto, ali mi ide teško. Puno toga ima da se kaže, a puno i da se uradi. Za sada ću samo pisati.
Kada sam počeo da se vozim Beovozom, bili je to davno, karta je bila jeftina, čak i džabe i dnevna i mesečna. Vozova je bilo kooliko hoćeš, a nekada i koliko nećeš, pa se malo i kasnilo, ali je bar bilo grejanja. Mogao sam da odem i stignem na posao i isto tako da se vratim, bez obzira da li sam imao radno vreme od 7, 8 ili 9 sati.
Onda je došao novi red vožnje, smanjenje vozova, red vožnje za drugu godinu, opet smanjenje... prepucavanja gradova, nema kompozicija i... kraj, ne idem više.
Ljudi su polako prestajali da se voze Beovozom, mogao sam da stignem na posao, ali da se vratim, čekao bih dva sata. Neko ko ima drugačije radno vreme kasnio bi na posao, ali bi mu odgovaralo da se vrati...Nikom nije ugođeno, svi nezadovoljni...radnici, đaci, studenti, svi, žene i muškarci.
Počinje propast, jurnjava za kombijem, Multiplom...jurnjava pijanih i neukih vozača, doplatnih karti, strahova od vožnje vozača za zaradom. Nema više spavanja u vozu, nema priče o svemu i svačemu, svi ćute, ne posmatra se ni u Dunav više, prati se krajičkom oka žuta linija i kako vozač vozi. I tako dan po dan, sve dok ne rekoše, gradimo prugu, onu našu, biće bolje...
Znam da je sve kod nas lagarija, ne verujem ja to, a i kako će nešto biti bolje ako ne urade dva koloseka, sa jednim će samo da se slikaju, a možda i skinu šine posle, m?
Kako će most da izdrži... dva voza u isto vreme, hm? Samo je bitno slikanje, a nas ko...

Izgradnja drugog koloseka od Beograda do Pančeva ima smisla ako se uspostavi red vožnje koji odgovara većini, ako se vrati stara relacija, do Batajnice i do Resnika i ako karta ima realnu i nenaduvanu cenu, o brzini...pa o tome i neću, valjda će se voz zvati TOSHIBA umesto Beovoz.
twitter @sasatenkista

Нема коментара:

Постави коментар

Moj pogled je ovakav, a Vas?